TIPS - close up


Utan                            +1                          +2                    +4                       +10
Alla bilder är klickbara!

Har du funderat på makroobjektiv?, men kanske inte har råd. Då tycker jag att du ska köpa close up filter, här ovan visar jag hur de olika filterna förändrar närgränsen.

Jag tycker att dem är väldigt bra med tanke på priset, man får dessa för några hundra jämfört med ett objektiv som kostar betydligt mer. det enda minus är väl att det ibland kan vara svårt att hitta fokusen, speciellt med (+10).

Man kan köpa det på till exempel: Scandinavianphoto eller Cyberphoto.

Alla bilderna: 55mm - 1/25 - f/5,6 - ISO1000, på frihand vill jag påpeka med. det går att få betydligt bättre bilder än dessa test-bilder, det har jag verkligen fått. men jag har ingen bra studioutrustning just nu.
4
Anonym

Sv: Ja visst gör det! :)

ellenroman ♥

Jag förstår inte, men hur mår du idag ?

ellenroman ♥

Jo det är fin fint med mig :)

följa varandra på bloglovin ? :)

Fotograf Andreas Skoog

Jag rekommenderar Scandinavian Photo, men jag kan ju vara partisk eftersom jag jobbar där. ;)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar