Frågestund - Svaren

Vad fotar du med för kamera?

 

Jag fotar med en Canon 7D och en Canon 1000D.

 


Hur upptäckte du att fotografering var något för dig?

 

Jag har en liten teori om den saken och jag tror att det är såhär. Min pappa fotograferade när han var i min ålder (16-18) och sedan började han fotografera igen, vid vuxen ålder och ett år efter det så började jag fotografera lite mer seriöst, så jag tror att min pappa omedvetet har fått mig till att fotografera.

 

Favoritfilm, (säg inte vet inte då slår jag dig!) ?


Jag vet inte haha, men jag vet faktiskt inte, det går ju inte att välja en film så det här är några bra alla transporter och alla Fast and furious och Law abiding citizen.

 


Din idol?


Inom vad? Har ingen artist som idol så Scott Kelby är en person som har inspirerat mig mycket.


Kan du lägga ut fler videobloggar?


Det kanske jag kan göra men vet inte om vad, cha cha bloggen funkar inte för mig, haha :)


Vad vill du bli när du blir stor, om du inte blir fotograf?


Svår fråga jag som många andra vet inte vad vi vill bli, men om inte fotograf så kanske, IT-nätverks tekniker, grafiker, redigerade, retuscherade.


Tycker du om att bo i Kalmar?


Jag tycker om Kalmar väldigt mycket, en liten stad men som blir allt större.


Favortitklädplagget?


Jag gillar ju när det är stilrent så vit skjorta och kostymbyxor, två plagg jag vet men kan inte välja ett aha.


Vilken skostorlek har du?


Det konstiga är att jag har skor mellan 43-46 och alla passar haha men vanligast är ändå att jag köper skor som är 44-45.


Vilken var din favoritleksak när du var liten?


Minns inte att jag hade någon sådan, hade ju ganska många leksaker när man var liten så tröttnade man på den ena tog man den andra.


Favoritmöbel?


Pappas datorstol är för skön, en sådan skulle jag vilja ha själv faktiskt.


Vad tycker du om mig? :D


Vad jag tycker om dig Anna, ja du är ju helt jävla c..p…   skön menade jag! I love you, always.

 

hur länge har du hållt på med fotografering?


Sedan 2008 då jag fick min Canon 1000D i julklapp.

gillar du te?


Ja ibland kan det vara gott, dricker det ofta när jag är sjuk, vet inte riktigt varför men det gör jag aha.

kan du ge flera tips? (typ redigering för att få visst resultat :)


Jo men det skulle jag väl kunna göra kanske dyker upp mer av sånt.

 

Kan du lägga upp fler bilder på dig? :)


Ja kanske det, outfit-bilder och sånt är inte riktigt min grej haha, men vem vet det kanske kommer upp några mer bilder på mig.

 

3
FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

law abiding citizen är ju sååå grym!

Madde

Tittar runt på din blogg och måste bara säga att jag verkligen gillar dina naturbilder:) Hit kommer jag komma fler gånger

maja - FOTO - fotogeniquee

sv: Tack så mycket! Jag kan verkligen rekommendera det objektivet. Det är väldigt bra för att vara ett så billigt objektiv, fungerar perfekt på kvällar då det är så ljusstarkt och perfekt när man ska fotografera produkter eller porträtt (och även blommor m.m.) eftersom skärpedjupet är väldigt kort - och allt för mindre än en tusenlapp! Jag är väldigt glad för det.

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar