Ljung (calluna vulgaris)

Nu ikväll efter att jag hade rastat hundarna var första gången på länge som jag verkligen fann det som jag letade efter, nämligen Ljungblommor. Jag tycker att kontrasten inne i skogen blir väldigt snyggt, som ni ser på bilderna är det starka ljusstrimmor som skiner på blommorna samtidigt som det är riktigt mörkt runt om.
9
Alva Carlbom

SV: Tack! :)

Jag använder Nikon D3100 :)

Alva Carlbom

Sv: Nja. Jag har ett objektiv, reflexskärmar 5 i 1 110cm, ett stativ och ett polar filter.

men jag håller på och sparar till ett till objektiv :)

Alva Carlbom

Sv: Jag har inte bestämt mig än. Antingen så blir det ett 55-200 eller Nikkor 50mm f/1.8G :)

Alva Carlbom

Sv: haha, de är lugnt ;)

Tigerhonan - BF 3 oktober ♥

Fina bilder :)

Anonym

Fina bilder :)

Sandra

Åh detta är precis den typ av bilder jag älskar! Om jag hade en systemkamera hade jg fotat sånt där hela tiden. Men har man ingen systemare så får man nöja sig med halvkassa bilder ;) Du var iaf sjukt bra!

Sandra

sv: Jo det är sant, men de bli ännu bättre om man har bättre kamera :) Och om man har tiden att lära sig. Ha de gott!

PS!

sv, åh tack! ja, ljung är så fint! :)

fina bilder :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar