Mitt nya objektiv!



Jag skrev ju igår att jag skulle visa er vad det var för något som jag köpte på Netonnet och här är det!

Det blev ett Canon EF 50mm f/1,8 II pris 999:-. Jag har länge funderat på att köpa ett sådant objektiv med tanke på att det är så billigt, ljusstarkt och det är ett objektiv som många skriver att det är ett måste att ha i kamerväskan.

Jag testade det lite grann igår kväll och wow vilken skillnad på detta och mina andra objektiv, jag tror jag kommer att fotografera väldigt mycket med den här gluggen framöver.
3
erika

Jättehärligt objektiv! :) Jag köpte ett liknande senaste jul, och jag lovar, det är mitt mest använda objektiv sedan dess. :D Du får säkert skoj med det! ^^

Tomas Jonsson

Jag har nästan uteslutande använt 50/1,8 på min 7D. Det funkar till porträtt, natur, detaljer, inomhussport, evenemang och gatufoto.



Nyligen har jag köpt ett 50/1,4. Vid jämförelse så upplever jag båda lika skarpa och 1,4 är bara något snabbare än sin billiga lillebror.

Ann-Sofi

Jag har också köpt det objektivet och nu kan jag inte förstå hur jag klarade mig utan det:) Det enda som går att klaga på om man nu måste så låter det ganska mycket.

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar