Droppbilder


För 2 veckor sedan så lovade jag Maria att visa hur jag fotograferar mina droppbilder, så nej jag hade inte glömt det. :)

Såhör brukar uppsättningen se ut och A4-arken brukar jag använda som bakgrund, både på botten och på sidorna. Sedan så använder jag en lampa vid sidan av och den interna blixten, fast jag egentligen inte tycker om den, men man får ta vad man har. För att få dropparna brukar jag ta vatten i en plastpåse och sedan göra ett litet hål på den med en nål.
8
Anna

Smidigt, den taktiken kanske man kan testa i stället för att fota i handfatet och få med fula saker! :)

Då fick jag något att göra idag också, underbart :)

Sasha

Vad smart att göra så :) Måste testa det någon gång :)

Sasha

sv; Jag säger till :)

Emelie Källman

Bra tips!

SVAR: Tack! :)

Ntherese

riktigt häftiga bilder! duktig är du!:)

elin

Tycker om dina tips, du förklarar bra och man lär sig något nytt! ;)

Therese Karlsson

Vad kul dina poster är! kommer definitivt läsa dina inlägg igen! :p Ha en kul dag (:

ellinor sjöberg [mitt liv / min blogg ]

Hur ställer du papprerna , så att du får färgerna i bilden ? :D

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar