Längtan till fjärilsfotografering



Jag har kollat igenom lite gamla sommarbilder och hittade väldigt många fjärilsbilder från augusti 2009 och jag blev väldigt sugen på att få fotografera det igen. Det är så härligt att befinna sig i högt gräs och fotografera fjärilar när kvällssolen dalar ner.

Påfågelöga tycker jag är bland de finaste fjärilarna men Blåvingen var riktigt roligt att fotografera, för att det var en riktig utmaning. Jag låg och hölla kameran i högra handen och tog bort grästrån som jag inte ville ha med med vänsta handen, medans pappa lös med en blåtonig LED-lampa 10cm ifrån, och ja så här blev resultatet av det. =)

Vad tycker ni?
11
Malin

Älskar fjärilar, de är så sjukt vackra! Och du har lyckats få både vackra fjärilar med häftiga mönster och otroligt fina bilder!

Hoppas du får många fler i sommar ;)

Och visst saknar man sommaren nu...

Sandra

Svar: Tack så mycket :)

Linnea

Fjärilar är söta :) Jättebra bilder. Jag gillar Påfågelögat ^^

Anna

Jag tycker citronfjärilar är väldigt fina, dom med gula vingar, det känns riktigt somrigt, känns som solen flyger förbi :)

Linda Sjölund (foto)

den andra bilden var superduper fin!

Säl

Fint!

adina

riktigt fint hörru!

Verre

Härliga bilder!

Erika

Jättefina bilder! :)

Tilda

Mycket fint!

Sarah Ek - finlandssvensk fotograf

Otroligt fina bilder, båda två! Gillar blåvingen, fina och passande färger! Och en riktigt härlig blogg också, fina bilder i varje kategori (:

-Keep it up!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar