Exempel på "kreativ fotografering"

Ett exempel på "det jag skrev vid det förra inlägget"...

Har du hört uttrycket "regler är till för att brytas"? För det är nämligen exakt vad foto handlar om. Som i det här exemplet "bilderna ovan", någon som ser någon regel jag bryter mot här?


Jo, när man fotograferar blommor så sägs det att man aldrig ska fota ovanifrån och det stämmer väldigt ofta då bilden kan uppfattas som väldigt platt och tråkig, men här jag jag fotograferat från ovan för jag tyckte att det blev mer djup i bilden från den vinkeln.


En av världens bästa fotografer Scott Kelby har skrivit i en av sina böcker: När ni har läst igenom alla mina fotoregler, så ska ni direkt bryta mot alla! Killen har humor, haha =)
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar