Chinon super 8



För några dagar sen hittade jag den här gamla smalfilmskamera. Det är en Chinon super 8, det står på kvittot med att den är köpt 1974 och att det var min pappa och farbror som köpte den.

Jag blev väldigt sugen på att testa den men har inga band som man kan filma med och det finns förmodligen inte längre att köpa någonstans och gör de det så är det väl säkert svindyrt för att det har blivit en antik hobby.
1
Betina

Hej :)



Jag har ett Super-tips; min vän Erik Linde har något som heter Smalfilmsakuten, och han kanske kan hjälpa dig med de filmer du behöver till din Super 8.



Han finns på [email protected] och så klart har webbadressen; www.smalfilmsakuten.com



Du kan hälsa från mig :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar