Intervjuad

Här är intervjun som Martina gjorde med mig, hennes blogg hittar ni här!
Fullständigt namn: Simon Glimholt
Ålder: 18 år
Bor: Kalmar
Gör: Studerar IT, sista året.
Blogg: http://simonpixel.webblogg.se
Du driver ju en fotoblogg och ditt främsta intresse är naturfotografering. Hur kommer det sig att du är så intresserad av just det, tror du?
SVAR: Ända sedan jag föddes har jag växt upp med många djur och mina familj är väldigt djurvänliga, sen så tror jag att jag blev inspirerad av min pappa som började med naturfotografering på hobbynivå ett år innan mig. Jag tycker om alla typer av fotografering och vill gärna prova på det mesta. Men det har blivit väldigt lite porträttfotografering för min del på grund av att jag har aldrig riktigt haft någon att öva på så att säga, men det är nog något som jag också skulle vilja fotografera.
Det är inte riktigt lika vanligt att killar bloggar om man jämför med hur många tjejer i dagens Sverige som gör det. Varför valde du att starta upp din blogg och hur länge har du bloggat?
SVAR: Jag har snart bloggat i 1 år och innan jag började blogga så läste jag flera duktiga bloggerskor som inspirerade mig väldigt mycket. Och som du påpekade så är det inte alls lika många killar som bloggar, så efter många om och men så tänkte jag att jag kan ju testa det här med att blogga och känna efter om det är något för mig. Nu ett år senare så tycker jag att jag gjorde helt rätt val att börja blogga och jag ångrar mig inte för en sekund, för jag har fått lära mig väldigt mycket av andras kommentarer och konstruktiv kritik och jag har även fått upp ögonen för många andra bra bloggar.
Vad använder du dig av för kamera när du fotar?
SVAR: Jag fotograferar mest med min Canon Eos 7D men även med min Canon Eos 1000D.
Vad har du för framtidsplaner. Är det något speciellt yrke som tilltalar dig extra mycket?
SVAR: Fotograf är väl det mest exklusiva jobbet som jag skulle vilja ha men konkurrensen är väldigt stor och jag tror den är ännu större bland naturfotografer, så om jag inte startar eget företag som fotograf så skulle jag kunna tänka mig att jobba med film, reklam, retuschering eller något liknande.
Lägger du ner mycket tid generellt på din fotografering?
Om du skulle gissa, ungefär hur många timmar i veckan tror du går åt till att fota/redigera bilder och liknande?
SVAR: Det är väldigt svårt att säga med tanke på att det varierar väldigt mycket beroende på hur mycket arbete jag har i skolan och ibland kan en fotografering vara under 3 timmar, men jag skulle gissa på ca 10-20 timmar i veckan, då jag fotograferar, filmar, redigerar och testar nya saker.
Har du några andra stora intressen förutom fotografering. Vilka, i så fall?
SVAR: Jag gillar allt som rör IT-Media skulle jag vilja säga. Så förutom fotograferingen så tycker jag väldigt mycket om att filma, ljudlägga och göra specialeffekter.
Fullständigt namn: Simon Glimholt
Ålder: 18 år
Bor: Kalmar
Gör: Studerar IT, sista året.
Blogg: http://simonpixel.webblogg.se

Du driver ju en fotoblogg och ditt främsta intresse är naturfotografering. Hur kommer det sig att du är så intresserad av just det, tror du?

SVAR: Ända sedan jag föddes har jag växt upp med många djur och mina familj är väldigt djurvänliga, sen så tror jag att jag blev inspirerad av min pappa som började med naturfotografering på hobbynivå ett år innan mig. Jag tycker om alla typer av fotografering och vill gärna prova på det mesta. Men det har blivit väldigt lite porträttfotografering för min del på grund av att jag har aldrig riktigt haft någon att öva på så att säga, men det är nog något som jag också skulle vilja fotografera.

Det är inte riktigt lika vanligt att killar bloggar om man jämför med hur många tjejer i dagens Sverige som gör det. Varför valde du att starta upp din blogg och hur länge har du bloggat?

SVAR: Jag har snart bloggat i 1 år och innan jag började blogga så läste jag flera duktiga bloggerskor som inspirerade mig väldigt mycket. Och som du påpekade så är det inte alls lika många killar som bloggar, så efter många om och men så tänkte jag att jag kan ju testa det här med att blogga och känna efter om det är något för mig. Nu ett år senare så tycker jag att jag gjorde helt rätt val att börja blogga och jag ångrar mig inte för en sekund, för jag har fått lära mig väldigt mycket av andras kommentarer och konstruktiv kritik och jag har även fått upp ögonen för många andra bra bloggar.

Vad använder du dig av för kamera när du fotar?

SVAR: Jag fotograferar mest med min Canon Eos 7D men även med min Canon Eos 1000D.

Vad har du för framtidsplaner. Är det något speciellt yrke som tilltalar dig extra mycket?

SVAR: Fotograf är väl det mest exklusiva jobbet som jag skulle vilja ha men konkurrensen är väldigt stor och jag tror den är ännu större bland naturfotografer, så om jag inte startar eget företag som fotograf så skulle jag kunna tänka mig att jobba med film, reklam, retuschering eller något liknande.

Lägger du ner mycket tid generellt på din fotografering?
Om du skulle gissa, ungefär hur många timmar i veckan tror du går åt till att fota/redigera bilder och liknande?

SVAR: Det är väldigt svårt att säga med tanke på att det varierar väldigt mycket beroende på hur mycket arbete jag har i skolan och ibland kan en fotografering vara under 3 timmar, men jag skulle gissa på ca 10-20 timmar i veckan, då jag fotograferar, filmar, redigerar och testar nya saker.

Har du några andra stora intressen förutom fotografering. Vilka, i så fall?

SVAR: Jag gillar allt som rör IT-Media skulle jag vilja säga. Så förutom fotograferingen så tycker jag väldigt mycket om att filma, ljudlägga och göra specialeffekter.
3
Miss T

Fett bra bilder du tar juu :)

FotnotsMaja

Bra bilder du tar. :)

Fin bloggdesign också!

Varma hälsningar

Maja

Anna

Du! När vi träffas igen så kan du prova porträtt på mig, jag lovar, jag är frivillig :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar