Arne Dahl

Bildkällor: De största vatten / Europa blues

Det första filmtipset som jag skriver blev visst en hel serier med filmer faktiskt men de är alla mycket bra och uppdelade i 2x1,5 timme, det vill säga en film är 3 timmar för er som vill ha lite att se på någon dag. Jag rekommenderar att man se de i den följd som de släpptes för att inte missa detaljer och vissa intriger mellan karaktärerna.

 

Handling: I första filmen bildas en specialgrupp, den så kallade A-gruppen och gruppen innefattar 6 stycken poliser från hela landet som var och en har en viss specialkompetens och ska därför utreda de viktigaste och svåraste brottsfallen.

 

Mitt omdöme: Jag tycker att alla filmerna är riktigt bra, det blir ju lätt så i en serie att tvåan, trean etc blir sämre och sämre men det tycker jag inte i det här fallet. Svenska filmer brukar folk också tycka är sådär men kriminalfilmer tycker jag att vi är väldigt bra på att göra. Känner inte att det finns så mycket minus faktiskt, det är spännande att se att de filmar på ett lite annorlunda sätt med om man är intresserad av själva inspelningen, ser ut som att de kan ha använt dslr, med mycket bokeh scener.


Filmerna!

* Misterioso

* Ont Blod

* Upp till toppen av berget

* De största vatten

* Europa blues

4
Moa Larsson

Svar: Det var riktigt gott faktiskt!



Super roligt med killar som bloggar, det är inte så vanligt :)

molly-FOTOBLOGG

sv: tack så mycket!

ja visst är det så!

Felicia (foto & vardag) ♥

sv: tack så jättemycket! :)

moa larsson

Svar: Ja det är det verkligen! Vet inte hur folk kan ha fått det som en "tjejgrej".. Men super kul med killar som bloggar verkligen!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar