Fågelfilm



Jag har ju fotograferat väldigt mycket fåglar den senaste tiden som ni har sett och som jag också har påpekat innan men det är inte lika ofta som jag filmar den. Jag har just nu fotat ca 40-50 olika fågelsorter så nu har jag tagit en filmsekvens då och då.

Jag tror det är cirka 11 olika fåglar i just denna film men egentligen gjorde jag den här för att jag ville testa att följa en "röd tråd" gentemot låttexten. Musiken är för övrigt Cornelis Vreeswijk, helt klart en av Sveriges bästa trubadur genom tiderna!

Viktigt att påpeka! För de som kanske vill ge mig konstruktiv kritik som jag gärna tar emot, är att nästan allt jag har filmat är handhållet med mitt tele, d.v.s kameran och det väger ca 3kg tillsammans så att hålla det i flera minuter/timmar blir ganska jobbigt efter ett tag och därför lite skakiga scener ibland.
9
Sofia - Foto&Musik

SV: Åh, tack så mycket! :)

Nicole Kronqvist

sv: säger bara sanningen :) men hur länge har du fotograferat? elr ja hur länge har du gillat att göra det? :)

Nicole Kronqvist

sv: jaha, okey :) det syns att du verkligen gillar det du gör! grymt duktig! :)

Nicole Kronqvist

Det gör mig glad att höra :)

Vad har du för kamera? :)

Hur är det annars? :)

Nicole Kronqvist

Sv: Jaha okey :)



det är väl lite blandat just nu, väldigt mycket som händer. :)



Händer idag då?

erika

Åh vad bra film! Intressant att se fåglarna rörliga. Roligt sång till dessutom. :)

Nicole Kronqvist

sv: Jaha okey, kanske inte världens bästa sak att börja dagen med ;) jaha vad har du för hundar? :)

Jag kom precis hem från skolan sen ikv och imorgon så är jag ensam hemma så jag vet inte riktigt blir väl att chilla mest :)

Nicole Kronqvist

sv: Jaha okey :) kul att ha så många? :)



Hahahahah! nee här blire ingen fest ;) aa det är faktiskt soft att vara hemma själv ibland! bara chillidilla :)

Bopez

Gullar verkligen kombinationen du gjort med bild och ljud.



Tyckte att på vissa delar gav det skakiga en sjön touch till filmen, fortsätt så (vill se mer)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar