Ta bort kromatisk aberration



Jag gjorde nyss en liten video där jag visar hur man tar bort de störande objektivfelen som uppstår vid hög kontrast som kallas för "kromatisk aberration". Jag är ganska säker på att ni alla har sett det i era bilder och speciellt det lila, det är nog det vanligaste vid motljusbilder.

En sak som jag glömde säga i filmen är att man får inte bara bort den kromatiska aberrationen utan bilden blir också väldigt mycket skarpare, det kommer ni att se när jag blippar mellan före och efter redigeringen.


3
Jessica Bjelk

SV; De ska jag nog kunna fixa! :) Tack för tipset!



kram!

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det där var ett bra tips. Jag har långe undrat över det. Tack!

undefined

sv: tack!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar