Aperture 1.8 & light

 
Bländare f/1.8 är den som alla älskar, eller ja i alla fall de flesta gör ju det. Jag tror också att alla minns när man köpte sin första kameran och den största bländaren man hade vara f/3.5 "kitobjektivet" och sedan när man hade bestämt sig för att köpa ett 50mm 1.8 så känndes det som att man aldrig skulle använda de andra objektiven man hade, inte sant?
 
Det skulle vara roligt och intressant att testa ett 1.4-1.2 någon gång och se hur det är att fota med. Det finns ju både för och nackdelar med en stor bländare.
7
Darksess

Första bilden var riktigt härlig :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa Axelsson [Fotoblogg]

1.8 känns som att det räcker gott och väl för mig, men när man ser Leicas f/0.95 önskar man ju såklart att man var rik...
Titta bara på 0:47, så fin...
http://youtu.be/tFJ96onYmu0?t=44s

Svar: Jo det finns lite olika som har under f/1.0 och Leica har ju alltid varit dyra :)
Åhja Digitalrev är najs :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa Axelsson [Fotoblogg]

När jag först kom till din blogg tyckte jag att du såg väldigt bekant ut, och nu kom jag på varför! Måste nästan berätta, det är en så skum historia (för jag kände faktiskt igen dig!).

Jag och två onlinevänner satt och chattade med varandra, och den ena berättade att hon hade fått en pojkvän. Jag och den andra blev såklart nyfikna så han gick in på hennes facebook och letade efter potentiella pojkvänner bland hennes vänner, och du var den han trodde mest på. Tyvärr var det fel, haha. Tänk att jag minns ditt ansikte så bra från den enda bilden jag såg då.

Svar: Haha tycker jag känner igen den storyn :)
simonpixel.webblogg.se

Erika - fotoblogg

När jag köpte mitt 50 mm f/1.4 objektiv har det suttit på sen dag 1, älskar det! :)

Svar: Kan tänka mig det :) Grymt att filma med också, har testat det för ett tag sen :)
simonpixel.webblogg.se

Alice Gustafsson

å första bilden är otrolig!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

OddMolly

Åh vad härliga bilder! Älskar ljuset på den i mitten :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Tilly (:

Jag blir dugligt avundsjuk på dina fina bilder kan jag lova! Förövrigt, jag bor också i Kalmar :D

Svar: Åh tack så mycket! Jaså, såpass :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar