Fåglar & Moorhuhn

 
Idag har det varit ovanligt mycket fåglar ute i trädgården och jag kan ju aldrig hålla mig ifrån kameran, så jag sprang in och hämtade den och teleobjektivet. Jag hatar verkligen att missa när/om det dyker upp något fotoögonblick så det är alltid bäst att ha kameran på ON-knappen.
 
På tal om fåglar så när jag letade igenom en låda med spel för några dagar sedan så hittade jag det klassiska spelet "Moorhuhn" som min morfar introducerade för mig för många år sen. Det är superskoj och väldigt beroendeframkallande när man väl har spelat några omgångar.
 
Det är ett Holländskt/Tyskt spel som går ut på att man ska skjuta ner så många kycklingar "egentligen ripor" man bara kan inom 90 sekunder och då finns det 5, 10 och 25 poängare samt lite dolda poäng som man kan finna under spelets gång. Nu har de utvecklat säkert 100 nya varianter av Moorhuhn eftersom det tillhör "casual games", d.v.s väldigt små och lätta spel, nästan som dagens webbspel kan man säga.
5
thinki.se

Åh vilka fina foton på lillpippin

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Sofia

Himla fint som vanligt!

Sara

Fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Anneli - A'la Foto

Fina bilder...den första är jättefin!

Svar: Tack tack! :)
simonpixel.webblogg.se

erika

Vad fina klara bilder! :)

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar