Från ljust till mörkt

 
Igår när jag var ute en sväng med kameran så tyckte jag att det var så fantastiskt ljus i gräset från solnedgången så jag var bara tvungen att försöka fånga det på bild, för det är inte alltid så lätt som man tror.
 
Många av er känner säkert igen det, att man ser väldigt vackert ljus någonstans och sen när man har tagit några bilder så känns det som att man inte riktigt har fångat den känslan som man har när man står och kollar på det. Så man får oftast prova en massa olika inställningar och ta många bilder innan man får någon som liknar det man ser framför sig.
 
Det var lite roligt för mig att testa att ha kvar det mörka så skarpt, för jag brukar oftast lätta upp skuggor och sådant men jag kanske ska låta de vara kvar i vissa fall för att det är ju så det ser ut i verkligheten.
 
4
Ella - e l l W i s b i l d & f o t o

Sv: Tack så mycket! Det är från Visby, så att har du varit där eller sett det på bild så är det inte så konstigt att du känner igen det ;)

Svar: ah var i Visby för några år sen :)
simonpixel.webblogg.se

Elinor

Förstår att det var svårt! Men det blev rätt så läckert ändå ;)

Sv: Tack! :)

LIIV - vanlig men unik

fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Anneli - A'la Foto

Vackra bilder!!
Även intressant inlägg ovanför!

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar