Macrofotografering i trädgården

 
Jag skulle egentligen ta mig en lite längre bit idag och fotografera men mina föräldrar håller på att riva huset så... okej det var en överdrift men de lyfter bort, lyfter på och målar om fönsterkarmarna så vi kunde ju inte lämna huset utan fönster.
 
Jag fick alltså stanna hemma, men jag kunde inte hålla mig ifrån avtryckaren så det blev att jag tog lite macrobilder i trädgården istället. Jag passade också på att testa ir-fjärren som jag köpte och den vara väl som jag hade förväntat mig fast jag tror inte räckvidden upp till 8 meter stämmer, snarare 5 meter.
3
emeliekindbladh.blogg.se

Tack och desamma =) Kul att du lyckats hitta min otroligt anonyma blogg =P Får man lov att fråga vad du har för macro objektiv? Det är nog det som står näst på inköpslistan till kameran när det finns lite pengar över.

Svar: Det macroobjektivet som jag använder är Tamron 90mm f/2.8 :)
simonpixel.webblogg.se

Anna - Foto

Fasen vad stilligt du!
Tråkigt när företag utger falsk information :)

Svar: Haha man tackar! :) Jo men så är det ju alltid, de har säkert utfört specifika tester där de kan rikta ir-fjärren korrekt på millimetern =)
simonpixel.webblogg.se

Sofia - Foto&Musik

SV: Tack :)

Haha, skumt! Ja, man får vad man betalar för typ.
Men med de priset är det helt klart värt :)
Skulle dock vara kul skaffa bra utrustning så man kan framkalla fina bilder hemma!

Svar: Ah jag har en bra Canonskrivare men jag vill kunna skiva ut A3 och det går inte med min :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar