No more butterflies

 
Är det bara jag som tycker detta eller har det varit förvånansvärt lite fjärilar den här sommaren. Jag minns förra året och året innan det att jag fotade massvis med fjärilar varje dag men nu har jag bara dessa bilder och några få till.
 
Även andras bloggar som jag har läst har väldigt få fjärilsbilder men istället har det tagits desto fler humlor och getingbilder. Kan ju beror mycket på vart man är och fotar förvisso men ja nu är i alla fall säsången över om man kan kalla de för det.
 
Någon som håller med mig?
7
EmmA

Jag har bara sett nån enstaka fjäril i sommar. Och det är bara dom små gröna som har synts till. Verkligen tråkigt!

Svar: Ja någon citronfjäril då och då, men jag undrar vart mina favoritfjärilar är, "Påfågelöga" :)
simonpixel.webblogg.se

Erika [tävling på bloggen]

Vilka fina bilder :)
Jag tror jag har sett 4 fjärilar denna sommar, inte mer i alla fall!

Svar: Tackar! Ja det är inte okej alltså, på sommaren ska man komma hem med massa fjärilsbilder ju :)
simonpixel.webblogg.se

daniel

Hej, du har så rätt endast sett ett par citron annars har de vart tomt....lite synd!

Ha det bäst/ D

Svar: Skönt att fler håller med så man inte tror att man har missat en massa fotomöjligheter hehe :)
simonpixel.webblogg.se

Elfina ♥

vi har 20-30 fjärilar som envisas med att bo i vår vedbod. Så fort man öppnar dörren flyger dem ut mot ljuset. det hade varit ett fotoögonblick! jag har dock inte lika bra grejer som du=) vilka kort du kan ta! otroligt

Svar: Jaså, där skulle man varit med kameran då :)
Man ska inte beklaga sig över sin utrustning, bara att fota på! :)
simonpixel.webblogg.se

Anonym

Tvärtom, jag ser så otroligt mycket fjärilar i år, inte så många i olika färger kanske. Mest vita, men ändå :)

Svar: Jaså vad härligt! Fast de fjärilar man har sett har varit citronfjärilar och sådana vita. :)
simonpixel.webblogg.se

Johanna - Fotoblogg!

Håller med! Har varit jättelite fjärilar här nere i Skåne också. Jättetråkigt då jag också gillar att fota dem.
Väldigt fina bilder du tar! :)

Svar: Får hoppas på fler nästa år, tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Monika

Jag säger det igen, underbara bilder!
Jag fotar ju lite själv men är inte så bra på det, men jag försöker :)

ha en bra kväll

Svar: Tack så jättemycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar