Stjärnfilter ger kryssbokeh

 
Samtidigt som jag köpte en ir-fjärrutlösare till kameran så köpte jag även ett stjärnfilter som jag har hunnit testa lite nu, fast inte på vanliga motiv som lampor och dylikt som ger mest effekt för det känndes alldeles för lätt. Jag vill ju alltid ha lite utmaning och använda min kreativitet som jag har försökt med dessa bilder.
 
Jag märkte något ganska coolt då som jag aldrig har sett på bilder där de har använt just stärnfilter och det var att bokehn fick en slags krysseffekt som ni kan se på mina bilder. Det är egentligen bara den sista bilden som man ser den vanliga effekten på bladen där ljuset blir som små stjärnor. Det gäller bara att använda sin fantasi och kreativitet för att få till lite annorlunda bilder har jag märkt med tiden.
4
erika

Alltid lär man sig nått nytt. Bokeh:n ser väldigt annorlunda ut. :D

Svar: Ja visst gör man det! Så länge man låter kreativiteten flöda :)
simonpixel.webblogg.se

Maria

Hej Simon,

skoj att du hittat till min sida vilket ju har gjort att jag hittat din sida:)
Du har jätte fina bilder här på din blogg och också skoj att se dina illustrationer.

/Maria

Svar: Ja det är alltid roligt att hitta fler fotointresserade, Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Sara Fryk

Väldigt fina bilder och fin blogg! :)
ställ gärna en fråga i min frågestund på bloggen :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Linda

oj, stjärnfilter är så kul att leka med :D

Svar: Ja visst är det! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar