TIPS - Youtubekanaler

 
Idag så tänkte jag tipsa er om några youtubekanaler som jag följer och som jag tycker är väldigt bra, det är både foto och video och jag har valt ut några stycken för det skulle bli lite väl mycket om jag ska länka alla bra kanaler som jag känner till.
 
DigitalRev: Det härliga asiatiska gänget Kai, Lok och Alamby gör recensioner, tester, tips med mera och alltid med mycket humor. Så det är ganska annorlunda med tanke på att de flesta som gör instruktionsfilmer inte har så mycket humor i sina filmer med de från DigitalRev har det! Kanalen hittar ni här!
 
Kelbymediagroup: Huvudpersonerna i den här kanalen är Scott Kelby och Matt Kloskowski som är först och främst väldigt bra fotografer och redigerare men bäst av allt, otroligt bra lärare så jag har lärt mig mycket ifrån deras filmer/böcker. De har några klipp som kallas för The Grid - Blind Critiques som jag ibland har skrivit på bloggen att jag sitter och tittar på. Det är alltså deras tittare som har skickat in bilder för att få kritik på dem och få höra deras åsikter. Kanalen hittar ni här!
 
Achaser: Är kanalen som den begåvade och berömda fotografen Chase Jarvis har. Han visar mycket "behind the scenes" filmer och när han fotograferar men han gör även väldigt bra live-intervjuer med andra fotografer som är väldigt intressanta, de kan vara mellan 1 till 1,5 timme långa. Kanalen hittar ni här!
 

Kanaler för DSLR-Filmning!
 
FenchelJanish2: De gör många guider om just filmning och för att nämna några exempel, hur man får till film-look, hur man kan filma vid olika tillfällen, hur man ändrar färgerna för rätt effekt med mera. De gör även kortfilmer och iso-tester för att visa hur vissa kameror är. Kanalen hittar ni här!
 
Neumannfilms: Den här kanalen liknar ganska mycket den jag skrev om innan men som ni förstår så är ju inte filmerna identiska. Något som dessa har med som jag tycker är väldigt bra, det är en serie på 4 filmer där de beskriver iso, f-stop, slutartid och ja ni vet de vanliga sakerna man lär sig, men eftersom video inte är exakt detsamma som foto så är det väldigt bra att kolla på de filmerna. Kanalen hittar ni här!
 
Sådär ja! Detta var några kanaler som jag följer och som jag ville tipsa er om. Jag hoppas att ni som läser min blogg hittade nån ny kanal som ni blev intresserad av.
4
DIANA ÖSTERBERG

skulle behöva hjälp med att välja ny systemkamera, hjälpa mig? :)

Svar: Ja det är inte alltid så lätt, först och främst brukar man ju välja en prisklass och jag läste nyss ditt inlägg där du skrev att priset inte spelar någon roll men när det gäller kameror så finns det ju ett rätt stort spann från 3-4 tusen till 60 tusen och mer än det. Så det blir lite svårt för mig att tipsa om någon speciell när det finns så många att välja på då. Sätt ett tak för priset och vad du vill använda kameran till så kanske jag kan rekommendera någon. :)
simonpixel.webblogg.se

Rebecca Candevi

Nu är veckansblogg-tävlingen avslutad. Gå in på bloggen för att se om det var du! Om du inte vann så behöver du inte vara ledsen för det, det startas en ny tävling senare. Kramar!

erika

Jättebra dehär! ^-^ Måste kolla in dem!

Svar: Tackar! Ja gör det :)
simonpixel.webblogg.se

emma Fernhag

Tack för alla dina BÄSTA tips! Själv har jag det senaste året börjat få foto som ett stort intresse och ser mig själv utvecklas för varje dag jag fotar! Tack för en bra blogg!

mvh emma

Svar: Vad härligt! Alltid kul med fler fotointresserad och tack så jättemycket för din kommentar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar