Äntligen är favoriten utskriven!

 
För några veckor sedan så var jag med och tävlade i "Martinasjulkalender, för övrigt så är hon en mycket bra bloggerska som jag kan tipsa om! I alla fall så vann jag den gången, och det var en 100x70cm utskrift från "Grimbergstryck" och jag blev faktsikt lite förvånad över kvalitén på deras fotopapper, eftersom det hette poster så trodde jag att det skulle vara mer åt planch-hållet men det var bättre. De använde även CMYK-färgprofil så då har det förmodligen professionella skrivare.
 
Dock så är detta egentligen bara en testhängning eftersom jag var tvungen att göra en reklamation, för att DHL ha lyckats göra så det blev fem märken över hela bilden, och på baksidan syntes märkena med så det hade nästan gått hål, detta syns inte på långt avstånd som jag har fotat utan när man står lite nämre, men som ni vet så är ju jag alltid lite pedant av mig.
 
"De störande reflexerna får ni leva med, för jag tog dessa bilder lite hastigt."
9
Erika - fotoblogg

Jättefin bild!
Tänkte höra med dig om du vet vad man bör ha för minneskort när man vill filma med en systemkamera? Har försökt filma med min 600D men det står alltid att den avslutar att filma automatiskt efter några sekunder :/

Svar: Det är SD/SDHC kort till den antar jag, vad jag vet så måste man ha över 2GB minneskort annars går det inte att filma, sedan så tror jag att den måste klara av hastigheten. Vad har du för hastighet på korten? Jag har 60MB/s och det funkar utmärkt att filma i Full HD. Eller så kan det vara så att i menyn så är den inställd på 30sekunder filmperiod istället för 30minuter. :)
simonpixel.webblogg.se

Erika - fotoblogg

Svar:
Haha, har ett 16GB ultra, tror det är 30MB/s. Kan inget om filmning eller så, men har tittat i manualen och den är rätt inställd. Men funderar på att köpa ett 16GB extreme som har 45MB/s. Sen köper jag alla mina minneskort från SanDisk :)

Svar: Okej, jag vet inte till 100% vart gränsen går vid hastigheten, men det låter märkligt, det borde fungera med det du har. Den filmade bara några sekunder skrev du innan, är det olika långt, eller är det exakt 5-10 sek varje gång? För jag läste att de nyare 600D 650D m.m ska gå att ställa in korta perioder och att det kommer upp en skylt om att den "avslut automatiskt".
simonpixel.webblogg.se

Louise - Fotoblogg

Fin bild!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Erika - fotoblogg

Svar:
Den kan filma mellan 5-10 sekunder, inte mer haha :)

Svar: Hmm, och du är helt säker på att det inte är någon inställning? Har du testat med olika kort. :)
simonpixel.webblogg.se

Erika - fotoblogg

Svar:
Har kollat bland inställningarna, och manualen.. Men inget fungerar. Har testat alla mina minneskort, fick höra av en kompis nyss att jag kanske måste ha just extreme kort när jag filmar.. :)

Svar: Det är mycket skumt asså, för du hade ju Sandisk 16GB Ultra som är ett klass 10 kort, jag tror till och med att det kortet står som bra för filmning i "full hd". Du får la testa ett extreme då kanske, det har jag, fast jag har ju CF-kort dock^^
simonpixel.webblogg.se

JonnaK

Vilket fint foto!!!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Det där är verkligen en vacker bild!
Hur gick det till när du tog den? :)

Svar: Åh tack så mycket! Jag hade väntat länge på att få se hela gänget med rådjur som fanns i skogarna där jag bodde innan. Men sedan när solen började gå ner så packade jag ner min utrustning och påväg där ifrån så fick jag se att en av dem låg där i dungen, så det blev många minuters smygande för att få fram utrustningen och att komma närmare. :)
simonpixel.webblogg.se

Stella

Förstår varför det är favoriten!

Fanny

Väldigt fin bild!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar