Vectorize - me

 
Idag har jag lekt lite i Photoshop och jag tror det är första gången jag gör något som är så här likt en vanlig vektor. Oftas så brukar jag kalla mina "verk" för illustrationer och inte vektorer eftersom de skilljer sig lite åt, då en illustration är mer detaljera och ser ofta mer realistiskt ut och en vektor som man brukar göra i Illustrator är inte så detaljerad, man försöker bygga upp sina verk med skuggorna i princip plust att i Illustrator är bilderna baserade på vektor-algoritmer.
 
Jag vet inte om jag har 100% rätt men det är så jag upplever skillnaderna mellan illustration och vektorer. Det är ju inte så viktigt vad det heter egentligen, men det var väldigt skoj i alla fall att prova något nytt, jag tyckte först att bilden blev lite tom men då fortsatte jag och lade dit trädet och fågeln.
 
Vad tycks?
1
Elfina ♥

coolt!!!

Svar: Tack!
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar