It-teknik-nörd?



Jag kom att tänka på en lite sak idag och det var att vissa tror att jag är lite av en it-nörd, fast det kan man ju definiera på många olika sätt men sen när jag kollade i mitt rum så förutom all min kamerautrustning så har jag ju faktiskt en 27" Imac som jag redigerar bilder/filmer på, en bärbar pc som jag gör skolarbete på och tar med ibland när jag fotar "on location" och sen den tredje datorn är en 6-7 år gammal stationär dator som jag använder för backup och även sitter och fixar lite ljud i FL Studio.

En mycket tråkig sak också!

Idag hände det en mycket tråkig sak när jag skulle fota med 18-55mm objektivet som jag inte har använt på väldigt länge så fungerade inte Autofokus och efter ett tag förstod jag att AF-motorn har gått sönder, inte så kul.

Det som är mycket märkligt med är ju att det gick sönder utan någon anledning. Om jag hade tappat objektivet så hade jag kunna förstå att den gick sönder men jag har faktiskt aldrig tappat någon kamerautrustning, men aja det går ju fortfarande att fokusera manuellt så.
5
alice

re: åh, tack så mycket!

det är en aiptek, billig variant från teknikmagasinet som enligt mig fungerar skitbra :)

alice

re: ah det kan jag förstå att du gör! ska snart uppgradera mig till en mac och som tur är fungerar den här ritplattan till det också :)

alice

re: macbook pro 13" antagligen, men vi får se vad min budget säger då :)

Emelie

Sv: Tack för tipset :)

Tänk om en själv kunde ha 3 datorer. Min är nog den minsta man kan ha och sen är den cp i bland.

TIDSTJUVEN

Jag har också tre stycken datorer. Hehe... :P



sv: Tusen tack du! :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar