Damselfly & flower

 
Alltid lika roligt att fota på marknivå "macro - close up" men insekter som sländor är ganska svårat att få på bild har jag märkt, de vill inte att man kommer nära dem med kameran helt enkelt.
 
Jag lade upp dessa bilder på min Dv och då fick jag lära mig något nytt, att bilderna ovan inte är sländor utan de är flicksländor jag trodde att sländor var ett samlingsnamn för alla sorterna men det finns tydligen sländor, flicksländor och jungfrusländor.
 
Det var Rikard på Dv som påpekade det han sägs vara lite av en expert på sländor och enligt hans bilder att dömma så kan det nog stämma då jag har följt han i några år nu på Dv och han har riktigt grymma bilder där. Länken till hans Dv-profil finns i hans användarnamn som är "Fearium".
 
För er som inte vet när jag skriver Dv så menar jag Dayviews dåvarande Bilddagboken, som jag för övrigt har blivit mer aktiv på nu. Det har blivit lite roligare nu med grupper och sådant.
Makro - blomma - damselfly - flower - insects - insekter - macro
6
aina [fotoblogg]

Sjukt fina bilder! :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

makethedayscount.blogg.se

vilka otroliga bilder på (flick)sländan :):)

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

Victorias fotovärld

Vilka bra bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Sanna - Livet med Wilton

Häftigt! Sländan, förlåt flicksländan ;), ser nästan animerad ut!

Svar: Tackar! :) 3D animerad ;) hehe
simonpixel.webblogg.se

ellinor sjöberg. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

SIMON!
Du är så JÄVLA grym! Vet du de?!!! :D

sv; Ja, det kan man verkligen. Om man har bilder att leka med de vill säga. :( :)

Svar: Åh tack så mycket! Bästa kommentaren på länge! =)
simonpixel.webblogg.se

Rebecka

Asgrymma bilder! :), använder du macroobjektiv OCH ett sånt filter på eller?

Svar: Tack så mycket! :)
Ja jag använder ett macroobjektiv, inget filter. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar