insect on the leaf

 
Den här lilla insekten hittade jag sist jag var ute och fotograferade makro men jag har ingen aning om vad det är för slags insekt eller vad den heter, någon som vet?
 
Intressant var den i alla fall och väldigt coola färger, svart och gul som en geting. Jag tycker om bilderna när man ser att det är bra skärpa på just ögonen, innan kunde jag spara bilder som inte hade det men efter att ha fått till riktigt bra skärpa några gången så sparar jag enbart bilder där motivets ögon är skarpa.
 
Det fick bli ett tidsinställ inlägg idag för att just nu är jag på lite partaj med gänget Dhols, antagligen så sitter vi väl och garvar åt något youtubeklipp som t.e.x "shearing time - family guy". =)
7
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Wow coolt! Men gillar inte insekter xD

Svar: Tackar! Nä det är det inte allt för många som gör :)
simonpixel.webblogg.se

Alice Gustafsson

grymma bilder + blogg!

bloglovinbyte?

Författardrömmar

Fina bilder :)
Sambon tror att det är en bivarg

Svar: Tack! :)
Jo det skulle det kunna vara, förklarar det bi-aktiga utseendet. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Annie

Läckra bilder, nu blev jag ännu mer sugen på att köpa ett macro ;)

Svar: Tackar! :)
Det är riktigt roligt att fotografera macro så ett sådant objektiv tycker jag du ska köpa. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Annie

Måste man ha stativ när man fotar macro eller funkar det ändå, du som förmodligen har fotat mer macro än vad jag har gjort? ;) :P

Svar: Det beror på vilka kvalitekrav man har på sina bilder, det går ju givetvis att fota på frihand, många av mina bilder är tagna på frihand men det är ju alltid bäst med stativ. Man ser stor skillnad när man zoomar in och kollar på detaljer i bilderna. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Annie

Okej, jag får väl testa mig fram när/om jag köpet macro... :P Stativ har jag ju några stycken men brukar sällan orka släpa med mig dem ;)

Svar: Ja det får du göra då. Näe inte alltid man har ork att släpa runt på ett stativ. =)
simonpixel.webblogg.se

franklin

Grym bild hörru!

Svar: Tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar