Små insekter

 
Det är verkligen en utmaning att få bra bilder på insekter då man vill ha bra skärpa, snabb slutartid och så lite brus som möjligt och som ni vet så är det rätt svårt att få det att gå ihop, man brukar få höja iso ganska mycket, men jag gillar utmaningar och desto mer man försöker desto närmare en bra bild kommer man ju.
 
Det kan ibland vara svårt att se om man får bra skärpa på så små motiv också har jag märkt när man kollar på  liveview-skärmen men om det är en insekt med fasettögon så hjälper det väldigt mycket för om de små punkterna syns på den lilla skärmen, då är det bra skärpa. Dock så blev kvalitén på de här bilderna lite sämre när jag skalade ner dem till bloggens bredd. Orignalbilden var mycket bättre och man kunde zooma in mycket.
7
Rebecca

Vilka fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

josefine

sv: tack så mkt! :D
men du tar ju fan jätte fina bilder!

Anneli - A'la Foto

Superfina bilder...perfekt skärpa och finfina färger!!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Olivia

Superfina bilder ! Verkligen :)
sv: Tack så mycket :)

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Söta bilder! :)
Har du nått macroobjektiv? :)

Svar: Tackar! :) Ja det har jag, mycket av min utrustning står här -> http://simonpixel.webblogg.se/2010/october/min-kamerautrustning.html
simonpixel.webblogg.se

Emelie

Galet fina bilder!

Svar: Åh tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Agata

Grymma bilder! Tycker om din blogg :)

Svar: Åh tack så mycket, det var roligt att höra! =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar