Tips - Rensa upp

 
"Rensa upp" vad kan nu det här tipset handla om tro? Ja eftersom det är jag som tipsar så kan det ju vara vad som helst ;)
 
Tänkte bara fråga om någon av er läsare har tänkt tanken "oj vad mycket plats alla bilder tar" eller "behöver jag verkligen de här bilderna" så kan jag tänka ibland i alla fall, trots att jag har gott om plats så vill man ju fortfarande ha mer. Så tipset är helt enkelt att då och då kanske månadsvis se över sina bilder och kolla om man verkligen behöver precis alla.
 
Jag brukar alltid se till kvaliten på bilderna. Om vi säger att jag har tagit en bild på en ormvråk och det var den första och enda bilden jag har, då är ju den bilden hittils den bästa jag har, men om jag då nästa dag får en mycket bättre bild på den varför ska jag då låta den andra bilden ligga och ta plats om jag inte kommer att använda den.
 
Däremot så finns det en del undantag, man slänger ju inte bort gamla bilder på sina vänner bara för att man tog en bättre på dem idag haha. Men ni fattar poängen va? Att ta bort de bilder som "verkligen" inte behövs och är det någon osäkerhet när du rensar dina bilder, sparar då hellre den bilden än att radera den.
3
Sanna - Livet med Wilton

Hahaha, "nä, men jag har bara EN bild på dig, det här är den bästa jag tagit så jag har bara den" ;)

Svar: Haha you get the point =)
simonpixel.webblogg.se

Frida

Sv: Tack så jätte mycket!! Kul att du gillar den :D

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Ja städa upp bland alla sina bilder är verkligen behövligt, jag har på tok för mycket bilder, måste införskaffa en större hårddisk snart. :P

Svar: Mer utrymme, det låter bra det =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar