Close - geting

 
Canon 7D + Tamron 90mm f/2.8
 
Idag har det varit upp och ner hela tiden på "foto-fronten" kan man säga, upp när solen har varit framme och ner när det har regnat haha. Jag var uppe 03:00 idag men då regnade så blev ingen tidigt fotografering, men jag hann vara ute en timme runt tolv och en timme nu vid 7-8 tiden och då fick jag till de här bilderna.
8
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Åh vilka underbara macrobilder, gillar!!

catarina

sv. tack så mycket! :)

mwiklund - fotoblogg

Supersnyggt fotat! Himla färgstarkt! :D

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

aLva

Den första bilden är så himla häftig! :D

Svar: Tack tack! =)
simonpixel.webblogg.se

nellypelly

Snygga bilder :)! Fina färger och bra fokus. Ha en fin dag!

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

erika

Hjälp vad fina bilder och vilken skärpa! duktigt :D

Svar: Åh man tackar! =)
simonpixel.webblogg.se

Ida

guuuuud vad fina bilder!

ida

Tack för en otroligt lärorik blogg! Jag har lärt mig supermycket och det här är forsta gången jag tittar in. Kommer helt klart kika in oftare. Men jag har en fråga. Hur gör man för att bestämma vart man vill ha fokuset på bilden? I min kamera lyser en röd prick där fokuset kommer hmna. och om jag inte vill ha fokuset där så kan jag gå in i inställningar och klicka mig vidare och ändra. Men det tar en himla tid. Kan man inte bestämma det när man precis ska knäppa?
Jag fotar med en SONY a290;)

Svar: Vad roligt att få höra! :)
Jag är inte så jättebra på just Sony men jag tror att du ska använda en knapp på din kamera som heter "fn" om du trycker på den så tror jag att fokuspunkt-alternativen ska komma upp och att du då kan välja en specifik fokuspunkt som du vill ha.
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar