Canon/Nikon kriget! - så tröttsamt eller?



Är det bara jag som verkligen är trött på människor som är inne i Canon/Nikon kriget?


Att företagen är inne i det är ju självklart efter som de är konkurrenter allt annat vore jo konstigt men vad är det för fel på privatpersonerna? Jag vet inte hur många hemsidor/forum och andra kanaler som jag har läst hur många kommentarer som helst där det står till exempel:

- Canon är bäst!
- Nej Nikon är bäst!
- Bara proffs använder Canon!
- Bara amatörer använder Canon så kast!

och såhär fortsätter kommentarer över hela internet, sida upp och sida ner. Alltså hur svårt kan det vara att förstå att det inte spelar någon roll vilket kameramärke man använder, Sony/Canon/Nikon/Pentax med mera!

Alla använder sin kamerautrustning för att man tycker den är bra och man gillar den men det betyder inte att de andra märkena är sämre och det finns inget svar på, vilken kamera är bäst? Vilket märke är bäst? Det beror ju hela tiden på vilket syfte man har. Detta fenomen finns faktiskt bland Mac/PC också helt otroligt.

Undantag - Företagen som jag skrev innan men också humor, i humorsammanhang är det roligt med "kriget" för det kan man roas av och garva åt men ni som är helt seriösa och säger att Canon eller Nikon är bäst bara för att du använder det märket, sluta! Ni vet ingenting!
9
Linnea

Jag håller med! Det är jätte drygt. Men själv är jag uppvuxen med Nikon. Jag har varit och träffat Nikon folk och sådant men jag har aldrig träffat Canon på samma sätt. Därför håller jag mig till Nikon för jag "känner" folk som jobbar med dem :)

Matilda

Jag håller med dig! Jag har själv gått över från att använda Nikon till att använda Canon, av HELT andra skäl än vilket av märkena som är bäst. Av den anledningen frågar många mig om jag tycker Canon är bäst eftersom jag själv använder det märket.. Och så suckar man lite tyst inombords... Haha. Men men.

Matilda

Haha precis!

KarinHannaIsabelle- photography

Håller helt och hållet med dig, man ska helt och hållet fota med de man trivs bäst med, för det är då det blir bäst bilder! Kan säga att canon passar mig bättre, men kanske inte dig! Men kvaliten på sakerna, är det absolut ingen skilland på! Båda är helt klart lika bra!

Erika

Jag håller med! De är ju fotografen som tar bilderna så det spelar ju egentligen ingen roll vilken kamera man använder. Jag valde canon endast för jag läste massa fotobloggar och dom använde de märket :)

sophie [FOTOGRAF]

S: ja det har du rätt i! hade vart ballt, vet dock inte hur man redigerar det eller om man kan det ens? :) haha.



håller med dig om kriget, när jag var liten så kunde ja va sån: nae nikon är bäst! men nu senaste åren så känner jag: Om man har nikon så är de klart att man tkr de är bäst och samma sak alla andra märken, varför göra en stor grej av det.

sophie [FOTOGRAF]

S: precis :)

Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv

Haha så sant! Men det där kommer nog att fortsätta i all evighet.. :P

Sandra

Självklart finns det possitiva och negativa saker med alla märken, och att diskutera sånt ser jag inget fel i. Men att slänga ur sig sånna saker som du nämnt ovanför är ju bara löjligt, och tyder väldigt mycket på okunskap :P Så du har rätt i det du skriver, förstår inte ens hur de orkar hålla på.

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar