Tips - Bryt mot reglerna



Precis som rybriken lyder! Vilka regler då, kanske några tänker och jag menar förstås alla de fotoregler som man kan läsa om överallt. Jag läser väldigt mycket fotoböcker, tidningar och på internet och jag har lärt mig väldigt mycket av det men jag har alltid varit lite skeptisk mot regeler då jag tycker att det kan bero väldigt mycket situationen.

De bilderna som jag har som exempel här ovan fotade jag idag och jag vet att i "regel" ska man inte fotografera blommor ovanifrån men jag tyckte det blev väldigt mycket bättre än att fota dem sidleds, detta kan givetvis bero mycket på vilket objektiv man använder vid tillfället.

Men som jag har säkert har skrivit många gånger förut och som jag säkert kommer skriva flera gånger igen bryt mot reglerna! Experimentera dig fram jag lovar att du nån gång kommer få ett par bilder som du aldrig trodde att du skulle fått genom att testa dig fram.
4
Malin Sundin [FOTO]

cool pics!



RE: ja men verkligen :) önskar dock att det fanns ännu mer! men den som vätnar på något gott väntar aldrig för länge :)

julia

tack, dina bilder är ju helgrymma! :) ja vädret är underbart!

Hanna :)

Dine var också superfina :)

brander

riktigt häftig bild!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar