Före & Efter - Vampire


 
Som ni kan se så är det väldigt mycket redigering bakom de här före och efter-bilderna och jag pratade faktiskt om redigering igår med en annan fotointresserad och kom fram till att det vanligast är att jag gör väldigt  "subtila" d.v.s små förändringar på mina vanliga bilder som kontrast, skärpa och sånt men ibland kan det också vara roligt att ta en bild enbart för att göra mycket redigering, ren manipulation alltså.
 
Jag har gjort väldigt mycket som sagt och det är därför lite svårt att förklara hela processen men jag kan skriva en del saker jag har gjort i alla fall.
 
* Gjorde bilden nästintill svartvit och sedan har jag lagt på olika toner för att ge det lite färg.
* Ändrade ögonen till kattögon.
* Förlänge tänderna.
* Lade på blod.
* Lade till ett ihopsytt sår.
* Klonade bort lite små saker.
* Softade huden och lade till mycket clarity för att få till en cool effekt.
6
qat

Mycket snyggt. Fast en vampyr behöver ju inte sy sig. ;)

Svar: Tackar! Haha det kanske stämmer, men det var mer för känslans skull. :)
simonpixel.webblogg.se

thinki.se

Åh hjälp =)

Olivia Magnusson

sv: tusen tack :D

Koffe

Creepy!! En hybrid mellan vampyr och zombie .. vampbie ..zombpyre. Snyggt gjort iaf!

Svar: Ajemen syftet = tema läskigt haha, tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Kameratrollet - Fotokurser online

Bra jobbat får jag säga. Har själv inte tålamod nog att sitta och pula med bilderna.

Svar: Tack så mycket! Går ju att arbeta lite i taget om man inte har tålamod än att göra allt på en gång. :)
simonpixel.webblogg.se

Fru P

Hade jag mött dig ute i en gränd hade då jag skitit på mig ha ha :P Snyggt gjort ;)

Svar: Haha det hade varit något va, tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar