Fråga - Överföring av bilder

 
Nu var det ett tag sedan som ni läsare fick en fråga av mig så jag tänkte ställa en nu, och detta kanske är en lite annorlunda fråga som ni vanligtvis kanske inte brukar få. Det finns ju många sätt som man kan överföra sina filer/bilder på.
 
Via datorn, kortläsare och usb-kabel. Vilket sätt överför ni på och varför? 
12
Lisa

Jag brukar överföra via minneskortet. Känns praktiskt eftersom det alltid sitter i kameran, jag brukar vara ganska bra på att slarva bort min usb-kabel, haha :)

Svar: Okej så du har så du kan sätta in det direkt i datorn eller? Jaså, du får lägga alla kablar på ett säkert ställe hehe :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa

Ja, precis, sätter in det direkt i datorn :) Jo, jag har ett ställe jag brukar lägga kablarna på, men sen försvinner de i alla fall haha :)

Svar: Det är nice! :)
Haha då är det inte lätt^^
simonpixel.webblogg.se

Angelica Åström

USB-kabel, för det är det enda settet för mig att överföra bilder för tillfället. (´・ω・`)

Svar: Okej, men det funkar bra eller? Har själv nästan aldrig gjort det, då det kan försämra hastigheten, men det beror ju lite på hur petig man är med sådant. :)
simonpixel.webblogg.se

Angelica Åström

ja det har väl funkat bra än så länge, jag är inte så proffs inom detta då jag dessutom fick min kamera precis i början av året. Men hur menar du med "försämra hastigheten"??

Svar: Ja det finns ju olika skriv och läshastigheter på minneskort och hårddiskar t.e.x 50mb/sekunden då kan det gå lite långsammare med usb, men som sagt det beror på och hur mycket bilder man har, jag kan ta 4-10GB ibland så.
simonpixel.webblogg.se

Enander

Via minneskortet! Har sådant uttag i både den stationära och min bärbara data så det är enkelt.. dessutom har jag tappat bort sladden till kameran så har inte så mkt till val heller =P haha

Svar: Haha okej, men det funkar väl prima =)
simonpixel.webblogg.se

erika

Jag använder USB. Främst för att jag inte äger en minneskortsläsare.. Men jag tycker det är rätt praktiskt. :P

Svar: Okej najs! :)
simonpixel.webblogg.se

Maria

Jag använder kortläsare när jag överför bilder, har för mig att det går lite fortare än direkt från kameran... :)

Www.wildvine.devote.se

Svar: De e nice, jo generellt så brukar det göra det! :)
simonpixel.webblogg.se

Erika - fotoblogg

Jag sätter minneskortet direkt i datorn, och ibland använder jag usb-kabeln. Men i skolan använder vi alltid kortläsare, funderar på att köpa en sån också :)

Svar: Du varierar mycket helt enkelt hehe =)
simonpixel.webblogg.se

madabouttea.se

Via USB-sladden. Den ligger ändå alltid i kameraväskan, man slipper plocka ur minneskortet och sätta det i datorn :)

Svar: Verkar vara bland det vanligaste att man använder usb-sladden. :)
simonpixel.webblogg.se

madabouttea.se

Sv: ja det är nog så att det är det vanligaste sättet.

Isabell

Jag använder min usb kabel, jag har en gammal stationär, men när jag köper en bärbar tänker jag använda kortläsaren ^^

Sv: Ja det var en ganska seg dag :/ Tack :)

Jonatan

Jag har en USB3 kortläsare som tar både CF och SD-kort. Köpte en ny dator med USB3-portar för att öka hastigheten - det tar ändå jättelång tid när man ska föra över hundratals eller tusentals bilder i RAW-format från kameran till datorn. :-)

Svar: Ja jag kör också med kortläsare och brukar oftas komma hem med fler GB bilder så det tar en stund det med =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar