 Photoshop snabbtips för mac-användare

Det här tipset är för er som nyligen har skaffat en mac, som har en mac men har aldrig kunna fixa till Photoshop eller som mig som dagligen växlar mellan mac och pc-datorer.
                                                          
 
Så här såg det ut för mig första gången jag öppnade upp Photoshop på min Imac och jag var väldigt ovan eftersom på pc så hänger alla fönster i programmet ihop, men det gör det inte på mac. Som ni kan se så är det rödmarkerade min bakgrundsbild och det gröna är där "Dashboard" instrumentpanelen är.
 
Sedan när man gör bilden mindre så syns mer av bakgrundsbilden. Detta kan bli ganska störande då man kan trycka på sakerna som finns på skrivbordet, men hur gör man då för att få programmet att se ut som det gör på pc?
 
 
Då gör man så här: Window -> Application Frame
 
Det kan hända att instrumentpanelen längst ner fortfarande är kvar men om du vill arbeta i Photoshop med 100% fullskärmsläge så är det bara att trycka, cmd + alt + D så går den bort. Hoppas att någon fick användning av detta tipset.
 
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar