RAW + JPEG

 
Igår var jag, pappa och syrran och tävlade med Izo, men jag blev lite lurad eftersom jag tänkte, okej jag kan väl hänga med för det brukar ju bli ganska coola actionbilder vid agility men så var det lydnad som de skulle tävla i den här gången. Fick göra det bästa av situationen, d.v.s bege mig hem igen, haha bara skojar, fick bli ett par bilder.
 
Rubriken kanske känns lite missvisande men igår använde jag faktiskt den inställningen på kameran igår som heter Raw + Jpeg, på min kamera finns det även en snabbknapp för just den inställningen. Det är inte allt för ofta som jag använder den, men ibland kan man dra nytta av den om man inte vet hur ens ska se ut, så jag valde att fota Raw och jpeg i svartvitt, eller egentligen monokrom.
 
Man kan ju använda en massa andra konstiga färginställningar om man känner för det också, sen för full kvallité, återskapar man det i rawformatet.
3
Olivia

- Kul att du är med, och lycka till! :)

Lisbom - Lisas Teckningar

Du skulle inte vilja göra ett inlägg om varför man ska fota i ett visst format? :)

Svar: Hej!
Det beror på vilket format du menar? Men för ett tag sedan gjorde jag ett inlägg om Raw-formatet, om det är ett sånt här inlägg du menar -> http://simonpixel.webblogg.se/2012/march/tips-raw.html
simonpixel.webblogg.se

Lisbom - Lisas Teckningar

Precis det jag menade! :) Tack!

Svar: Vad bra =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar