Red Dragonfly

 
Igår skrev jag att jag hade hittat ett bra macromotiv och att jag skulle visa vad det var för någonting, så här är bilderna! Bilden högst upp hade helt klart bäst skärpa som ni kan se på det vänstra ögat där man verkligen kan se allt i detalj.
 
Men igår nämnde jag också att jag tyckte att det var något fascinerande med detta motiv också, och det var när den flög upp och tillbaka på en halv sekund, jag trodde ju först att den skulle flyga iväg men när jag började ta fler bilder så märkte jag att den hade fångat en annan liten insekt som ni kan se på bild 3.
 
Om ni kollar riktigt noga med så kan man se vilka enorma käkar den har, riktigt coolt. Fast ja jag vet, de flesta av er tycker nog att detta inte är så trevligt motiv och kommer säkerligen att skriva det också haha ;)
17
Alice

å fantastiska bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

November

Fräna bilder :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Victorias fotovärld

Oj, vilka fantastiska närbilder du fick! Bra där!

Svar: Ja, jag kom ganska nära inpå där, tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

erika

Verkligen coolt! :)

Svar: Ye tack! :)
simonpixel.webblogg.se

MEULLERPHOTO

Vad är det för objektiv du använt?

Svar: Tamron 90mm 2.8, för övrigt så står all utrustning i menyn. :)
simonpixel.webblogg.se

Rebecka [Fotoblogg]

Coolt att du kom så nära! :D
Du som kan lite mer än mig om detta med objektiv och filter osv. Jag har ett macroobjektiv (40mm f/2,8), men jag skulle vilja kunna komma ännu nämre. Skulle man kunna köpa close up-filter och sätta på där då? Eller måste man helt enkelt köpa ett bättre objektiv? Vad använder du på dessa bilder till exempel?

Svar: För det första så har jag aldrig tyckt om closeup-filter eftersom skärpan lägger sig lite slumpmässigt var som och att sätta det på ett macro tror jag inte heller är så bra.
Jag har själv aldrig testat macro+closeup samtidigt men det kommer att se ut någonting så här ->http://www.flickr.com/photos/sue90ca/7551172266/in/photostream/

Vid macro tycker jag att objektivet ska vara från 90mm och uppåt, förstår inte meningen med 40-60mm som det finns. Men iallafall jag använder ett Tamron 90mm 2.8, som tog mig veckor om inte månader att bestämma mig för att köpa, men efter att ha läst recessioner där det stod att det var vald till världens bästa optik 2009 och mycket mer så blev de det :). =)
simonpixel.webblogg.se

myms (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ *:・゚✧*

haha hjäääälp så nära det blev ;A;

Svar: Haha det kan man säga :)
simonpixel.webblogg.se

Rebecka [Fotoblogg]

Okej, tack så mycket för svaret! Fungerar Tamron på Nikonkameror också?

Svar: Jodå bara du köper den med rätt fattning, det står både i affärerna och på internet om det är "for Canon" "for Nikon". =)
simonpixel.webblogg.se

yasmine modell mamma och fru

bra närbilder

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Jennifer Strömqvist

Vilka sjukt snygga bilder du tar !! Jättehäftiga!

Svar: Åh tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Evelina

Tjenis! Tur att inte insekterna är större än vad de är! Det ser ju riktigt otäcka ut när man ser de såhär nära =) Riktigt fina foton!

Svar: Haha ja om de hade varit i människo-storlek så hade jag nog inte fotat den ;) hehe, Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Annika Olsson

Fantastiska bilder. Älskar din blogg. Är själv en nybörjarfotograf :-), och läser med glädje allt du skriver.

Svar: Tack så mycket, vad härligt hoppas några av mina tips kan vara till hjälp :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Annie

Riktigt läckra närbilder :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

myms (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ *:・゚✧*

hahaha ja verkligen!!!

Amanda Landegren [Foto]

Jättefina!

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Koffe

Tänk att stöta på en sån .. fast 4 meter hög och sprutar eld! Årets bild lätt då.

Svar: Haha ja om det endå hade funnits en sådan varelse. :)
simonpixel.webblogg.se

Ninni Piuva - Foto, film & vardag

Usch så äcklig den ser ut haha (jag gillar inte insekter) men bilderna var sjukt coola :)

Svar: Haha det är nog många som håller med dig om det. Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar