Some more macro

 
Idag när jag hjälpte mamma att gå ut med hundarna så såg jag en humla sittandes på en blomma och tänkte att det hade blivit ett riktigt bra foto, sen när vi kommer tillbaka och ska in i huset så får jag se att den sitter kvar så då gick jag in och hämtade kameran för att se om jag kunde få till någon bra bild.
 
Man får ju passa på nu när det kanske inte är så många insekter kvar mot hösten, inte lika mycket som det brukar vara på sommaren i alla fall. Sedan så märkte jag att det var en hel svärm av getingar och humlor där ute och då försökte jag mig på flygbilder, vilket som är väldigt svårt.
 
Det luktade åtminstone väldigt gott under hela fotograferingen och det var pågrund av att alla insekterna satt och sög ut näcktar ifrån lavendeln ni som har lavendel hemma vet nog att det luktar väldigt gott.
13
ElinsPhoto

Vilka fina bilder du tagit, härligt med macro. Tror faktiskt att humlorna fött ut här uppe i norr, har inte sett någon på länge :/
Ha en trevlig kväll!

Svar: Tack så mycket! Ja visst är det härligt med macro. =)
simonpixel.webblogg.se

Sara

Du tar så sjukt fina bilder!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

thinki.se

Woooow. Sagolikt vackra foton!

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

Alice

WOW!

Svar: Antar att det är positivt hehe :)
simonpixel.webblogg.se

Elfina ♥

men shit, att det GÅR att komma så nära..

Svar: Hehe jodå det går, men det är lite knepigt :)
simonpixel.webblogg.se

Evelina

Åh najs pic!

Svar: Tackar!
simonpixel.webblogg.se

Nicole [ Foto & Vardag ]

Jättefina bilder! Vilket objektiv använde du?

Svar: Tack så mycket! Jag använde Tamron 90mm 2.8 :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa Axelsson [Fotoblogg]

Både dessa två och de i förra inlägget var riktigt snygga!
Vad använder du för att kunna komma så nära?

Svar: Tusen tack! :)
Jag använder mitt Tamron 90mm 2.8 sen så är jag även fysiskt nära motiven också.
simonpixel.webblogg.se

erika

Alltså wow vilka fina bilder! :) Verkligen!

Svar: Tack så jättemycket! =)
simonpixel.webblogg.se

Oliviasphotolife

Galet fint.

SV: Tackar!

Ninni - Foto & Vardag

vackert =)

Svar: Tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Diva's

jävligt grymma bilder du fotar :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

isabel

riktigt fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar