Konstiga Effekter

 
Att överdosera filter är tydligen inte så bra märkte jag när jag tog dessa bilder. De är tagna vid ett vattendrag vid Hossmo och istället för att använda de vanliga ND2, ND4 eller ND8-styrkan så tog jag i och använde ND28 och ja som ni ser så gick det inte så bra.
 
Det gav väldigt många olika slags effekter som fel färgåtergivning, linsöverstråling, skärpa på olika ställen, suddighet på olika ställen, fisheye-effekt med mera. Det finns ju så klart olika slags styrkor det finns ju t.e.x ND1000 och sådant men det är inte riktigt samma sak som de kvadratiska filterna, sen så är det ju en del skillnad på plast och glas. Så i fortsättningen får det blir de vanliga styrkorna som för övrigt har fungerat mycket bra.
3
Amanda

Tycker dock det finns något konstnärligt över dessa! Konstigt är också snyggt ibland! :)

Svar: Tack så mycket, jo det kan jag hålla med om. =)
simonpixel.webblogg.se

Matilda Holmqvist

Jag tycker dessa bilder var häftiga, älskar färgerna, och de små "dropparna" (?) som ligger på linsen. Snyggt :D

Svar: Tack så mycket, ja det blev lite annorlunda iaf. =)
simonpixel.webblogg.se

Vendela carlsson

SUPER FINA BILDER :)

Svar: Tusen tack! =)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar