Fråga - Om bloggandet

 
Idag fick jag en väldig intressant fråga ifrån Alice som ni kan se ovan och jag svarde så klart i en kommentar men jag tyckte att frågan passade i ett eget inlägg.
 
Vad fick dig att börja blogga och hur började ditt fotointresse är två frågor där svaret ofta innefattar varandra. Jag brukar säga att jag började fota "seriöst" 2009 för det var då jag fick min första systemkamera och verkligen ville lära mig mer om foto, men jag har varit fotointresserad längre än så bara att jag inte har tänkt på det innan.
 
Jag har t.e.x bilder från 2005-2006 när jag fotade med en analog kamera och sedan med en liten digitalkamera. Men då fotade/filmade man mest kompisar och när man var ute och reste och så, alldagliga familjefoton helt enkelt.
 
Men nu till den riktiga frågan vad som fick mig att börja blogga. Jag hade faktiskt läst fotobloggar ca 1 år innan jag fick min systemkamera och när jag hade fotat med den i 1 år så kände jag att, varför skulle inte jag kunna göra en blogg också. Jag kände att jag inte bara ville arkivera bilderna utan faktist visa dem för andra, lära känna andra fotointresserade och dela tips och så vidare, och på den vägen är det.
 
Har någon av er fler frågor eller funderingar så får ni gärna ställa dem, alltid roligt att besvara om det är riktiga frågor d.v.s, inte "hej hur mår du" haha.
1
Fotograf Annie

Kul att du svarade på frågan i ett inlägg, jag känner igen mig i svaret du gav :)

Det är verkligen bra att fotoblogga, man utvecklas genom responsen man får på bilderna :) Superkul verkligen :)

Ja, "hej hur mår du"-frågor är kanske inte lika roliga att svara på som den typen av frågor som du svarade på i det här inlägget ;)


Svar: Roligt att du känner igen dig, det är det nog fler som gör gissar jag. Ja visst är det kul att byta några ord med andra fotointresserade och ge respons.
Exakt den typen av frågor har sällan någon mening utan är bara till för att de personerna ska få sin länk på andras bloggar.
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar