PF#28 Tofsmes

 
Det var ett tag sedan nu som jag lade in något i den här kategorin, men som jag har skrivit tidigare så har det ju varit dåligt med fåglar i vinter det tror jag att fler kan intyga, men så igår fick jag syn på den här. Eller jag har sett den tidigare här i trädgården men har aldrig lyckats få den på bild innan, eftersom den är så kvick av sig.
 
Tofsmes heter den här fågeln, visst är den cool med den där lilla tuppkammen som den har. Det ser lite roligt ut när den fladdrar i vinden. Får se när den dyker upp nästa gång, har man tur så kanske den stannar kvar.
8
hanna

Snygga bilder! Riktigt duktig på att fotografera måste jag få säga att du är, inte helt lätt att fånga fåglar på bild heller ;)

Svar: Tack så mycket! Det krävs mycket tålamod och exponeringar för att få dem på bild hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Vilken sötnos, tror inte jag har sett en sån förut :P

SV: Åh tackar :)

Svar: Jag har inte heller sett en sådan tidigare. :)
simonpixel.webblogg.se

elin

Åh vilken frän fågel! :)
fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Felicia Andreasson

Åh älskar andra bilden! :D snygg skärpa och allt du fick där :)

sv: Tack snälla!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Författardrömmar

Jättefina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Victorias fotovärld

Vilken fin! En sådan har jag nog aldrig sett. Ser ut som en riktig cooling! :)

Alice Gustafsson

Grymma bilder!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Annie

Åh, tofsmesar är så söta :) Jättefina bilder också :) Härligt ljus och snygga kompositioner :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar