Snabbtips - Bläddra mellan dokument

 
Då och då så känner jag för att tipsa er om små och enkla medel för att underlätta redigeringen i Photoshop. Väldigt ofta blir det saker som gör att man sparar tid, vilket som vi alla vill om vi kan så idag kom jag på att jag hade tänkt tipsa er om just detta...
 
När man har många bilder i Photoshop så kan det bli lite krångligt och det kan ta ganska lång tid att bläddra mellan dokumenten/bilderna, i alla fall om man försöker klicka sig fram med musen, men då finns kortkommandot som löser det, så att man kan bläddra snabbt.
 
Mac: Ctrl + tab / PC: Ctrl + tab
 
Den här funktionen finns även i opertivsystemen om man vill bläddra mellan mappar eller webbfönster så det blir ett litet bonustips. Mac OS X: cmd + tab PC/Win7: alt + tab.
 
Hoppas att någon lärde sig något nytt och har användning av det i fortsättningen! 
1
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh det tackar vi för, hade ingen aning om det kortkommandot! :)

Svar: Varsågod! Hoppas det kommer till användning! Själv blir jag alltid glad när jag får veta saker som man tjänar tid på i redigeringen. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar