Fråga - Göra bloggen större?

 
Vill gärna höra era åsikter om detta!
 
Jag har länge funderat på att göra bloggen större d.v.s bilderna/Content men jag kan aldrig bestämma mig eftersom att göra bloggen större medför ju en del fördelar men även några nackdelar. Jag kollade upp runt 10st bloggar igår och det var allt ifrån 690px till 800px och snittet låg på 700px det är det jag funderar att ändra till från det jag har nu "655px".
 
Det är ju bara 45px skillnad men det gör en del faktiskt, på bilden kan ni se hur stor skillnad det skulle bli rent procentuellt. Den stora nackdelen är ju att alla inlägg som jag har skrivit hittils kommer att vara små och se konstigt ut i det nya formatet i sådana fall men det kanske inte är så störande som jag tror eller?
 
Är bloggens nuvarande storlek bra? Eller ska jag göra den större?
4
Sofia Törnqvist

Större är alltid bättre när det gäller bilder så jag tycker att du borde satsa! 700px är en bra bredd när det kommer till foton :)

Svar: Ja 700px verkar vara en bra upplösning för bloggar. :)
simonpixel.webblogg.se

qat

Ju större desto bättre! :P

Go for it!

Svar: Så sant! :)
simonpixel.webblogg.se

Anneli - A'la Foto

Ja, jag gillar stora bilder och hoppar över bloggar med för små bilder. Själv har jag 950 pix i bredd och jag gillar det! Hade 850 förut och tyckte det var för litet....när jag nu tittar tillbaka två år så ser bilderna ENORMT små ut! Jag skulle aldrig vilja ha tillbaka den lilla bildstorleken! Jag gillar störtmycket min storlek! :O)))

Men man gör som man vill och det ska även du göra! Men jag skulle njuta mer av dina bilder om de var större! :O)

Svar: Jo stora bilder känns ju betydligt behagligare att se på men jag tror inte jag vill ha allt för stora heller då det finns några nackdelar med det också, t.e.x att ladda bloggen kan ta längre tid, bilderna blir mer stöldvänliga om man inte vill ha en vattenstämpel, tar mer datamängd på bloggen jag vet inte riktigt hur mycket man kan ha på Blogg Esse eller hur mycket jag har använt, och lite annat. Men runt 700-800px kommer det nog att bli om jag nu gör den större. Tack för din åsikt! :)
simonpixel.webblogg.se

EmmA - Photo

jag har 800px och tycker det känns lagomt. Dock är det en aning för stort om man har en liten dataskärm, men som sagt så är det ju för-och nackdelar med allt.

Svar: Ah jag funderade på 800px ett tag men vet inte om det skulle bli för stort hopp från det jag har nu. vill ju att arkivet ska se så bra ut som möjligt även om det kommer bli mindre. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar