Blåklockan i regnet

 
Canon EOS 7D + Tamron 90mm f/2.8
@ 90mm - 1/640 - f/2.8 - Iso100
 
Där stod den lilla blåklockan i regnet så den var ju svårt att mostå att fotografera. Har ni föresten tänkt på det någon gång att en sådan lite extra detalj som droppar på blommorna kan göra så stor skillnad, tänk om det gällde fler kategorier än just makro.
6
Elisabeth

Tjena tjena!
Har kollat runt lite på din blogg och jag måste få säga att dina foton du tar blir sjukt bra! :D
Jobbar du som fotograf? Om inte så borde du göra det! ;)

Svar: Åh tack så mycket! Jag arbetar inte heltid som fotograf, inte ännu iallafall men jag har tagit en del frilansuppdrag. :)
simonpixel.webblogg.se

Jungarå Fotografi

Snygga bilder!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

E R E E K A

Men shit vilka underbara bilder! Jag har också kollat runt lite. :)

Svar: Åh man tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

IDA COOLIDZ

Du tar ju skitsnygga bilder! Men hur känner du inför uppladdning? Förstörs kvallan mycket? Jag tar ju bara typ bilder på min mat och sån skit men en rutten g12a, men då jag laddar upp mina bilder blir dom väldigt dassiga. Tänkte du som uppenbarligen lägger ner tid och själ i dina bilder borde bli väldans besviken om dom förstörs i.o.m uppladdning.

Svar: Tack så mycket! Jo det är ju sant, bilderna försämras ganska mycket när man laddar upp dem. Men så länge man sparar för "web & devices" i Photoshop kvalité 60% i srgb och höjer kontrasten, mättnaden, och skärpan en aning så blir det "okej". :)
simonpixel.webblogg.se

IDA COOLIDZ

Hm, sparar man inte i web % devices för gifs? Blir dom sparade i JPEG då? Jo, såklart, men det känns som att man måste överredigera bilderna för att dom ska bli bra uppladdade. Tror dock att det blir sämre på blogg.se, men vad vet jag, ha ha ha.

Svar: Jo "Save for Web" heter det jah, det var nog de äldre Photoshop som de hette "devices" också hehe, jag kollar inte på det längre då jag ofta kör kortkommandon. Ja det håller jag med om, jag redigerar mina bilder på ett sätt för utskrift och spara på datorn och sen överredigera dem för att det ska se bra ut på för web, lite skumt men så är det nog för de flesta. :)
simonpixel.webblogg.se

Madeleine

Vad fina bilder du tar!:)

Svar: Tusen tack Madeleine! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar