Före & efter - Little warmth

Canon EOS 7D + Canon EF 50mm f/1.8
@ 50mm - 1/640 - f/1.8 - Iso100
 
Idag så kände jag för att laborera lite med några bilder och jag använde främst "Selective color" och "Gradient map" för att få fram den här varma tonen. Jag ökade inte kontrasten så mycket heller som jag brukar göra, för jag vill se hur det blev utan så mycket kontrast helt enkelt.
 
Håll muspekaren över bilderna för att se "före/efter".
8
erika

Riktigt fint med lite värme! :D

Svar: Tackar! Ja det är ju aldrig fel med lite värme hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Kristin

Underbara bilder du har tagit! :) tycker det är svårt att hitta bra fotobloggar nu för tiden, men kikar absolut in fler gånger.

Men har en liten fråga. Ser att du har tagit flera av dina foton med en 50 mm. Du har inte några tips på hur man använder det på bästa sätt när man fotar exempelvis blommor osv? Haft det i ungefär ett år, men vi kommer inte riktigt överrens, haha.

Svar: Tack så mycket, väldigt roligt att höra! Jaså, på vilket sätt kommer ni inte överens hehe? Mitt bästa tips är att man alltid ska experimentera. Fotografera en och samma sak men med olika bländare och slutartider. :)
simonpixel.webblogg.se

Kristin

Haha, dåligt förklarat av mig! Men jag får inte alls till den där fantastiska bakgrunden, bokehn och så, som jag ser att alla andra med samma objektiv får till. Mixtrat med olika slutartider, bländare osv, men kanske är mitt dåliga tålamod att hänga i blomrabatter jag måste öva på. :D

Svar: Är det just bokeh-ringar man är ute efter t.e.x så är det bländare 1.8-2.8 som ger ett säkert resultat i sådana fall. Kan ju vara bra att ha lite tålamod hehe. =)
simonpixel.webblogg.se

Saga Westin

Wow vad duktig du är!!!
Det här är inspiration på hög nivå :)

Kram

Svar: Tack så jättemycket, roligt att höra! =)
simonpixel.webblogg.se

Karolina

Vilka underbart fina bilder du tar!

Svar: Åh tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Ninjah

Vackert =)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Judith

SNYGGT! Älskar varma bilder!

Svar: Tackar! Ja det är ju härligt! =)
simonpixel.webblogg.se

Yohanna Svensson

Har funderat och försökt fixa så som du har så man håller musen över för att se före och efter, hur gör man det? :D

Svar: Mouseover heter det, bara söka på google då kommer tex Tescho guide upp -> http://tescho.se/webdesign-hur-gor-man-moouseovers/
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar