Tips - Alternativ till videorigg

 
Det kanske är några av er som har funderat på att köpa en videorigg/axelrigg eller något liknande någon gång, men som allt annat inom foto/video så är det ganska dyrt, då kan man göra som jag har gjort på bilden.
 
Detta förutsätter att du har ett ganska bra stativ, som i mitt fall kan jag flytta mittpelaren så jag kan fota med 1cm närgräns. Det bakre stativbenet brukar jag stödja på mitt skärp för lite extra stabilitet.
 
Om ni ska ha mycket kringutrustning och inte vill bygga en rigg själv så får ni nog köpa en riktig rigg. Det här sättet fungerar om man har mikrofonen, och annan kringutrustning direkt på kameran.
3
erika

SV. Tack! :D
Smart tips det här. Kanske borde testa någon gång..! När jag nu har börjat filma mer och mer. :)

Svar: Ja gör det, roligt att filma ju. =)
simonpixel.webblogg.se

Koffe

Alltså *facepalm* ..fan vad smart! Att man inte har tänkt på det innan. Men man kanske kan lägga något mjukt runt ena stativbenet som vilar på ens axel om man filmar under en längre tid. Undrar om det går lika bra med ett gorillapod för dslr's.

Svar: Haha ja det gäller att sitta och fundera lite ibland på vad man kan göra med saker man redan äger innan man köper nytt. Jodå det kan man nog modifiera lite som man vill. Har sett de som sätter dit gorillapods på träd och liknade, ganska coolt. :)
simonpixel.webblogg.se

E B B A

Sv; Tusen tack :D

Nä, vad smart, måste testa! :D

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar