Tips - Olika format

 
Ojdå, det blev visst många bilder i det här inlägget, men det är ju alltid trevligt med många bilder eller hur?
 
Ibland så bör man fundera på vilka mål man har inom sitt fotograferande och igår försökte jag komma på något som jag är mindre bra på. Jag kom fram till att jag är inte så bra på att variera formaten på bilderna, det är ju rätt behändigt att bara köra på standard 2x3 och det är ju ganska snyggt med men man kanske ska tänka om.
 
Jag märkte att jag tycker om panorama och kvadratiska formatet och så klart standardformatet. Om ni vill veta vilka format som användes i beskärningen för just dessa bilder så kommer de här:
  1. 1x1
  2. 8,5x11
  3. 16x9
  4. 4x5
  5. Panorama x-okänt
  6. 2x3 Standard
Vilket format tycker ni om? Vilken bild blev bäst?
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar