Det vackra ljuset

 
Här är några fler bilder från kvällspromenaden och som jag skrev i förra inlägget så var solen precis påväg ner och det är ju då man ska passa på att fotografera. När vi hade promenerat en stund så kom jag att tänkta på att många har frågat mig hur jag kan få det där speciella ljuset som gör bilderna lite extra fina och även om jag har skrivit det i ett tidigare inlägg så tänkte jag att jag kunde skriva detta för mina nya läsare också.
 
Förutom det klassiska att man ska fotografera vid soluppgång och solnedgång så brukar jag också leta efter ljus som försöke tränga sig igenom träd till exempel, bild 3 illusterar det ganska bra men nu är dessa bilder tagna en bit ifrån för att visa vad jag menar men i det ljuset, det är där motivet ska var då kan man få till många fina bilder.
3
Sofia

Översta bilden är magisk! Fast ljuset lägger sig fint på alla tre bilderna, men den första fastnade jag verkligen för.

Svar: Åh tack så mycket Sofia! :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella Berger - Szalai Fotografi

Jättefina bilder! :)

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Linn Ahlex

Superfina bilder! :)

sv. tack så mycket :D

Svar: Åh tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar