Kvällsbilder Hori/Verti

 

Detta är bilderna från inlägget "Droppar & Bokeh-ringar " som har blivit lite extra uppmärksammat då Blogg Esse lade upp det på deras sidomeny men som ni säkert ser så är det väldigt stor skillnad på dem från det andra inlägget och det här inlägget.

 

Det kan ju ha lite att göra med att bilderna är nyredigerade på ett ganska så speciellt sätt som jag brukar kalla för Hori/verti, det vill säga att bliden är roterad horisontellt och vertikalt sedan ihop satt, där av den lite annorlunda effekten.

 

Jag misstänkte att det skulle fungera bra till de här bilderna, men ibland fungerar det inte alls. Dock så kan man inte veta det för ens man har gjort klart hela redigeringen så många bilder kan redigeras i onödan, men det är det värt för när man väl får till en sådan redigering så blir det snyggt. Oftast så tycker jag inte om den här typen av bilder som kan bli lite för "estetiska" men just den här typen av redigering gillar jag starkt.

2
Elin

lust att ge en lättare beskrivning på hur du gör?
:D

Svar: Ja visst! Jag har faktiskt gjort en tutorial på detta för länge sen som finns "länk" -> http://simonpixel.webblogg.se/2012/october/vertikalhorisontal-tutorial-i-photoshop.html

Finns lite andra tips också i kategorin "videobloggar" :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella Berger - Szalai Fotografi

Så himla tuffa! Får se om jag kan gräva fram några bilder och försöka mig på detta ^^

Svar: Tack så mycket! Ja gör så, skulle vara roligt att se andras hori/verti-bilder också! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar