Träning inför tävling

 
Förra helgen då var det fullt ös med agilityträning och det har fortsatt den här veckan eftersom resten av familjen ska iväg den här helgen och tävla i Tranås, jag blir förstås hemma med gamlingarna och vi ska nog bara ta det lugnt och softa och fotografera lite så klart.
 
Jag har passat på att ta med mig min utrustning när de har tränat för då har även jag kunnat träna lite på att ta actionbilder, vilket inte är helt lätt. Det var ju lite lättare att frysa rörelserna när det var så starkt solljus ute men det var ju inte det "bästa" ljuset för fotografering egentligen om man ska vara sån, men om man kollar på sportbilder så är de ju sällan tagna i fint solnedgångsljus för det är inte då tävlingar och matcher brukar vara.
5
leavanny.blogg.se

Så fina bilder!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Elin

åh dom ser så glada ut :D
jättefina bilder !

Svar: De är dem också hehe. Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Emelie

Ser superhärligt ut!

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella - Szalai Fotografi

Härliga bilder! Det är så roligt att fota actionbilder, blir dock många onödiga seriebilder att radera men men haha ^^

Svar: Åh tack så mycket! Ja visst är det, håller med men när man fotar serie så ökar ju också chansen att man får en riktigt bra med. :)
simonpixel.webblogg.se

Jacqueline

Har du tips på fotograferande av agility? Jag tränar och tävlar i det själv, men vill gärna kunna ta bra bilder på träningskompisarna, men mina bilder blir mycket "plattare" än dina (visserligen har du mycket, mycket mer erfarenhet och bättre kamera än vad jag har).

Svar: Hej, vad roligt! Själv fotar jag agility hellre än att utöva sporten det låter jag min familj göra istället hehe. Det är faktiskt inte så jättestor skillnad på din och min kamera, det är några småsaker.
Är inte helt lätt att ge tips så här på rak arm men några generella tips kan jag ge som: Stativ kan vara bra att använda, snabb slutartid för att frysa rörelsen, vid dåligt ljus höj iso, jag brukar dock försöka ligga på max 800-1600iso, ändra fokusmetod till ai Servo för att kunna följa motivet hela tiden, fota på samma nivå som motivet, det är inte ofta jag fotar ovanifrån t.e.x. Där var några tips, hoppas du fick användning av något. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar