Fototips - Medljus & motljus

 
Då och då så brukar jag gå igenom mina fotomappar och det kan vara allt från några dagar gamla till flera år gamla fotomappar om jag har tid för de det vill säga. När jag gick igenom några mappar med en massa foton så märkte jag ett mönster, som var att jag väldigt ofta fotar samma motiv från två olika vinklar, med andra ord medljus och motljus.
 
Jag har skrivit om det här tipset förut men jag tycker att det är värt att nämnas igen då det är ett väldigt bra tips och det är... när det finns ljus för det, t.e.x vid solnedgång så är det väldigt bra om man fotar ett och samma motiv från både medljus och motljus.
 
Personligen tycker jag att det oftas är 50/50 på vilket som blir snyggast det är därför det är så bra att ta olika typer av bilder på samma motiv och i det här fallet med blommorna så tycker jag att ljuset är finast i motljusbilden medan motivet är finast i medljusbilden men om jag var tvungen att välja den bästa av dessa två skulle det nog bli medljusbilden, för i det här fallet tycker jag att motivet är viktigare än bara ljuset.
 
Fotar ni också era motiv på dessa två olika sätt, eller hur gör ni?
Vilken typ av bild är er favorit, medljus eller motljus?
2
Agnes

Motljusbilden var skitsnygg!!

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Jag brukar också fotoa väldigt olika vinklar på samma motiv, med olika ljus. Oftast är jag mer 'in to' mot ljus bilder haha :D

Svar: Ja motljus brukar ge det där lilla extra till bilden. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar