Dubbla stjärnfilter

 
Här kommer lite fler bilder från den senaste kvällsfotograferingen när jag fotograferade lite julbelysning som vi hade hemma och sedan gick jag ut en sväng för att fota, och jag använda både ett och två stjärnfilter, vilket gör att det blir en helt annan effekt kan man säga. Ibland kan det bli lite "overkill" d.v.s kännas lite för mycket men ibland blir det väldigt snyggt också.
 
Bilden i mitten kan kanske vara lite svårt att uppfatta vad det är för något, men det är faktiskt ett tåg som gick förbi och jag hann inte ställa in några särskilda inställningar utan jag fick snabbt som bara den rigga upp kameran och sätta fokus på ett ungefär där jag trodde att den skulle komma, trodde inte att resultatet skulle bli som det blev hehe.
5
Elin Magnusson

jag glömmer bort att jag äger filter. har 2 stjärnfilter själv, 6 & 4 om jag minns rätt. gillar den översta bilden väldigt mycket :)

Svar: Tack så mycket! Ja, jag använder inte heller dem så ofta, de är ju rätt så speciella men nu vi vintertid brukar de kommer fram. :)
simonpixel.webblogg.se

Denise Taylor

Snygga bilder :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Oh vad häftigt! Har inte haft en tanke på att man kan ha flera stjärnfilter på varandra, smart! :)

Svar: Ja det blir rätt så snyggt, får testa med lite andra olika filter med, men man får ha i åtanke att det blir mer linsöverstrålning "lens-flare" ju fler filter man bygger på. :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Blev riktigt coolt tycker jag! :)

Svar: Visst blev det :)
simonpixel.webblogg.se

Becka

Vilket bra tips och cool effekt! :D

Svar: Visst är det. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar