Tips - fler användningsområden för enbensstativ

 
Det var ju mer än två-tre dagar sedan som jag bloggade och det var länge sen jag gjorde ett sådant hopp men det har varit mycket att göra den här veckan så man får ju prioritera sin tid ibland. Sen kom jag på att det var länge sedan jag gjorde ett fototips-inlägg så det tänkte jag göra idag, och tipset är alltså inte bara ett "enbensstativ" även om det är ett bra tips i sig för det kan var väldigt bra att ha, men om man har ett sådant stativ så kanske man inte använder det fullt ut.
 
Så det jag ville tipsa om är att det finns fler användningsområden för ett enbensstativ än att bara ha kameran på den, man kan till exempel ha en extern blixt på den så man kan rikta ljuset på lite mer varierande sätt, eller så kan man ha sin externa mikrofon på den och använda den som en mikrofonbom, fast man behöver nog köpa några meter sladd så man fortfarande kan koppla den till kameran.
1
Ghugge

Tack för alla goda och användbara råd!!

Svar: Varsågod, roligt att de uppskattas. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar